De 4 elementer

De fire elementer går i alt sin enkelthed ud på at fokusere på 3 forskellige klassifikationer af kosten og samtidigt holde fokus på krop og sind.

Når man arbejder med den fertilitetfremmende middelhavskost er der fødevarer du kan spise tit, moderat og aldrig. Jeg hader selv ordet aldrig når man snakker om kost, men når du først omlægger din kost til middelhavskost får man ganske enkelt ikke den store trang til at spise mad fra den gruppe. Og så skal du tænke på, at det er for en periode der er “forbudte” fødevarer mens du booster din fertilitet frem til, at du (forhåbentligt) snart står med en positiv graviditetstest.

BOOK EN FERTILITETSFREMMENDE KOSTVEJLEDNING I EGET HJEM

For at overskueligegøre måde at leve med en middelhavskost på har jeg valgt at opdele fødevarerne i 3 grupper samt tilføjet en kropslig gruppe, da krop og kost hænger sammen, når det handler om at booste fertiliteten:

Grøn gruppe – det skal du spise mest af.

Det gælder fx grøntsager, frugt, nødder og fisk.

Gul gruppe – det skal du spise moderat af.

Det gælder fx æg, ost og yoghurt.

Rød gruppe – det skal du aldrig spise (for en periode).

Det gælder sukker, hvidt brød og færdiglavet mad.

Krop&Sind gruppe – gør gerne dagligt.

Det gælder fx at du laver din yndlingsaktivitet i 30 min (der får pulsen lidt op).

BOOK EN FERTILITETSFREMMENDE KOSTVEJLEDNING I EGET HJEM